Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
A Perpetual Glass Ceiling? The Position of Women in the ICT Sector
Sobina, Anastasiia ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The purpose of this Bachelor’s thesis is to examine women’s position in the ICT sector. This thesis analyses the low representation of women in the ICT professions and in the ICT companies. It also deals with the hypothesis that females are facing a so-called “glass ceiling” that prevents women and minorities from obtaining upper-level positions, basing on stereotypes and prejudices. The theoretical part of this thesis consists of the following topics: the role of women in the historical development of computers, the list of some of the most outstanding females in the computer science world, the reasons for under-representation of female specialists in the ICT sector, the concept of “glass ceiling” and the description of the current situation in Europe, specifically in the Czech Republic, which is also complemented by the research statistics of the Czechitas organization. The information was collected by studying literature and analysing studies related to the topic. In the empirical part of this thesis, qualitative and quantitative research was conducted. The data were gathered by means of a questionnaire survey and interviews.
A Perpetual Glass Ceiling? The Position of Women in the ICT Sector
Sobina, Anastasiia ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The purpose of this Bachelor’s thesis is to examine women’s position in the ICT sector. This thesis analyses the low representation of women in the ICT professions and in the ICT companies. It also deals with the hypothesis that females are facing a so-called “glass ceiling” that prevents women and minorities from obtaining upper-level positions, basing on stereotypes and prejudices. The theoretical part of this thesis consists of the following topics: the role of women in the historical development of computers, the list of some of the most outstanding females in the computer science world, the reasons for under-representation of female specialists in the ICT sector, the concept of “glass ceiling” and the description of the current situation in Europe, specifically in the Czech Republic, which is also complemented by the research statistics of the Czechitas organization. The information was collected by studying literature and analysing studies related to the topic. In the empirical part of this thesis, qualitative and quantitative research was conducted. The data were gathered by means of a questionnaire survey and interviews.
Factors that influence the success of small and medium enterprises: Case study of ICT sector in the Czech Republic
Krejčí, Martin ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Novák, Jiří (oponent)
1 Abstrakt Postavení malých a středních podniků v odvětví informačních technologií sehrává důležitou roli na ekonomice státu. Zaměříme-li se na konkrétní trh České republiky, je třeba konstatovat, že většina českých firem čelí obtížím při snaze dosáhnout ekonomického úspěchu. Na základě této skutečnosti, hodnocení úspěšnosti malých a středních podniků se zdá být vhodným přístupem k určení faktorů, které ovlivňují jejich výkon a tím i možnost pomoci s jejich situací. Cílem diplomové práce je určit tyto faktory a sestavit ekonometrický model úspěšnosti. Pomocí dotazníkového šetření mezi firmami a dále statistickou analýzou výsledků vyplynulo, že poměr zisku na počet zaměstnanců, průměrné příjmy a důraz na výzkum a vývoj jsou nejdůležitější pro určení úspěchu sledované firmy. Důležité faktory ovlivňující sestavené modely představují finanční i nefinanční ukazatele. Bibliografický záznam Krejčí, M. (2013): Faktory ovlivňující úspěch malých a středních podniků. Studie ICT sektoru v České republice. Diplomová práce (Mgr.), Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií. Vedoucí práce: PhDr. Wadim Strielkowski, Ph.D. Klasifikace C13, C51, C81, D02, L86 Klíčová slova Míra úspěchu, ICT sektor, výkonnost, průzkum trhu, malé a střední podniky E-mail autora martin@krejci.cz E-mail...
Obchodní činnost společnosti SITEL, spol. s r.o., na zahraničních trzích
Tomanová, Jitka ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na informační a komunikační technologie prostřednictvím analýzy obchodní činnosti české společnosti SITEL, spol. s r.o. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje se základními pojmy, vymezuje český sektor ICT, řeší historii, rozvoj a vliv těchto technologií a přibližuje české vývozní a dovozní aktivity. Praktická část představuje společnost SITEL, spol. s r.o., poskytuje základní informace o nabízených službách a produktech. Samostatná kapitola je pak věnována mezinárodním aktivitám této společnosti. Na základě rozboru obratu firmy a vypracování SWOT analýzy je obchodní činnost společnosti shrnuta s postřehy, jak využívat stávající situace na domácím i zahraničním trhu.
Analýza vztahu mezi ziskovostí firem a úspěšností v získávání veřejných zakázek ve vybraném odvětví
Čechová, Lenka ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Špinerová, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou ziskovosti firem z ICT odvětví úspěšných na trhu veřejných zakázek. Analýza zkoumá, zda jsou tyto firmy ziskovější než ICT společnosti, které za období 2006-2010 žádné veřejné zakázky neevidují. Ziskovost je posuzována na základě čtyř ukazatelů ziskovosti, a to rentability tržeb, nákladů, aktiv a vlastního kapitálu. Práce je obsahově rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je věnována charakteristice veřejných zakázek, představení ICT sektoru a specifikům veřejných zakázek v oblasti ICT. Druhá část je prakticky orientovaná. Skládá se z vymezení datové základny obou skupin firem a ze samotné analýzy, která je založena na statistických metodách korelace a regrese. Výsledkem tohoto výzkumu je srovnání ziskovostí obou skupin firem a odhad regresního modelu vyjadřujícího vliv různých faktorů na velikost ukazatelů ziskovosti.
Marketingová orientace vybrané firmy
Kanócová, Lucia ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Čejp, Vlastimil (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit možnosti marketingové orientace koncernu e-invent. Vytýčení marketingových cílů a strategie předchází analýza aktuální situace na trhu s informačními a komunikačními technologiemi, na kterém působí koncern e-invent. Analýza je zaměřená na nalezení příležitosti, které trh vytváří a jaké ohrožení na koncern číhají. Dále se práce snaží vyhodnotit stav koncernu a posoudit v čem má koncern výhody a nevýhody vůči konkurenci. Na zhodnocení aktuální situace na trhu jsou použité metody PEST analýza a Porterova analýza. Stav koncernu, jeho silné a slabé stránky, pomůže odhalit metoda VRIO, finanční analýza a analýza hodnototvorného řetězce. Výsledky jednotlivých metod jsou shrnuté a vyhodnocené pomoci SWOT analýzy, která pomáhá formulovat cíle a strategie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.